keskiviikko 25. huhtikuuta 2012

Myrskyssä

Julkaistu Turun Sanomien Päivän sana -palstalla 24.2.2012


Armahda minua, Jumala, armahda minua,
sinuun minä turvaan.
Minä kätkeydyn siipiesi suojaan,
kunnes myrsky on ohitse.
Ps. 57:2
Millaisia myrskyjä elämäsi tielle on sattunut? Onko myrskynnyt jonkun
tärkeän ihmisen tähden? Oletko joutunut myrskytuulten pyöriteltäväksi
sairauden edessä? Oletko heitä, joilla myrskyt ovat suurimpia oman
pään sisässä, suljettujen ovien takana, kun ulospäin kaikki näyttää
kauniilta ja tyyneltä?
Ajattelen, että paastonaika on siitäkin tärkeää, että se antaa luvan
keskittyä siihen, mikä aiheuttaa elämässämme myrskyjä.  Pakottaa
meidät parantamaan tapojamme, joilla aiheutamme myrskyjä omassa
elämässämme ja lähimmäistemme elämässä.
Kaikenlaisiin myrskyihin vain yksi voi tuoda rauhan. ”Minä annan
teille rauhan” sanoi Kristus kerran. Sinunkin myrskysi keskelle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti