tiistai 21. helmikuuta 2012

STOP!


Päivän sana -teksti, julkaistu Turun Sanomissa laskiaistiistaina 21.2.2012

Minä tuomitsen teistä itse kunkin sen mukaan, mitä hän on tehnyt. Näin sanoo Herra Jumala. Kääntykää, luopukaa synneistänne, ettei syyllisyys olisi uhkana yllänne!
Hes. 18:30
Kuinka monta STOP -merkkiä, tai kielletty ajosuunta -kylttiä tarvitaan, ennen kuin huomaan olevani tiellä, jonka päässä on varma tuho. Tee u-käännös heti kun vain voit, huutaa navigaattori. Ja minä en huomaa, en ymmärrä, että tieni ja suuntani ovat väärät. Tarraudun turhuuteen, hukutan ikuisuuden kaipuuni hankkimalla katoavaista. Murehdin turhia, kun pitäisi luottaa. Tuhoan maailmaani, jota minut kutsuttiin varjelemaan. Rikon ihmissuhteitani, joita minun piti rakentaa. Etsin omaa hyvääni, kun lähimmäisen piti olla mielessäni ensimmäisenä. 
Ehkä vasta kun törmään päättyvä tie -aitaan, ja olen törmäyksestäni kipeä ja kurja, alan ymmärtää, etten ollutkaan valinnut oikein. Että oikea reitti kulkikin tuossa eikä tässä. Ja sitten käännyn, etsin uuden reitin ja rukoilen Kristusta näyttämään minulle valoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti